Terapia pedagogiczna:
- zajęcia rewalidacyjne z dziećmi z zespołem Downa
- metoda Dobrego Startu dla dzieci w wieku przedszkolnym
- ćwiczenia rozwijające odbiór i uczenie się poprzez zmysły dla dzieci w wieku przedszkolnym (program Odczuwam – Patrzę – Działam)
- ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową w oparciu o „Wzory i Obrazki” M.Frostig i D.Horne
- ćwiczenia usprawniające i stymulujące zaburzone funkcje słuchowe, wzrokowe, manualne i grafomotoryczne dla dzieci w młodszym wieku szkolnym
- edukacyjny program komputerowy EduROM „Czytam i piszę” (interaktywna nauka języka polskiego dzieci w wieku 6-10 lat)
- ćwiczenia usprawniające poprawne pisanie i czytanie dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce szkolnej (klasa IV-VI) oraz zagrożonych ryzykiem dysleksji (klasa I-III)
- zajęcia z dziećmi słabo słyszącymi i niesłyszącymi (terapia surdopedagogiczna)
- zajęcia z dziećmi słabo widzącymi i niewidomymi (terapia tyflopedagogiczna)
- socjoterapia
Terapia psychologiczna:
Terapia indywidualna:
- obejmująca różne zaburzenia np. lękowe, odżywiania, zachowania, rozwoju emocjonalno – społecznego i inne
- terapia rodzin, VIT Wideotrening Komunikacji (praca nad polepszeniem komunikacji pomiędzy rodzicami, opiekunami a dziećmi)
Zajęcia grupowe:
- Szkoła dla Rodziców i Wychowawców
- grupa wsparcia dla osób, które ukończyły kurs podstawowy Szkoły dla Rodziców i Wychowawców
- grupa wsparcia dla matek dzieci niepełnosprawnych
Terapia logopedyczna:
- ćwiczenia stymulujące do rozwoju mowy
- korekty wad wymowy
- ćwiczenia z zakresu zaburzeń komunikacji
- ćwiczenia usprawniające artykulację i funkcje niezbędne w przygotowaniu do nauki czytania i pisania
- ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne i funkcje oddechowe
- zajęcia grupowe z logorytmiki
- ćwiczenia doskonalące wyrazistość artykulacyjną, dykcję (logopedia artystyczna).
Od roku szkolnego 2012/2013 prowadzona jest terapia metodą EEG Biofeedback.
Gabinet EEG Biofeedback w naszej Poradni ofertę pomocy kieruje do dzieci z:
- zaburzeniami koncentracji uwagi
- nadpobudliwością psychoruchową (zespoły ADHD, ADD)
- trudnościami w kontroli impulsywności
- stanami lękowymi
- napięciem wewnętrznym, tremą, obniżoną samooceną